شال محرم طرح ابا عبدالله

شال محرم طرح ابا عبدالله

مضرات گرسنه خوابیدن
تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶
خانه » مطالب گوناگون » سلامت و پزشکی » مضرات گرسنه خوابیدن

مضرات گرسنه خوابیدن

مضرات گرسنه خوابیدن

 

مضرات گرسنه خوابیدن

گرسنه خوابیدن اثرات متفاوتی روی افراد می‌گذارد  و به گفته کارشناسان، هیچ تأثیری در کاهش وزن ندارد. در این مطلب به نقل از Reader’s Digest به چند پیامد خوابیدن با شکم خالی اشاره شده است .

 

 

کمبود خواب

گرسنگی  باعث بی‌خوابی می شود و حتی زمانی که بالاخره به خواب بروید، گرسنگی مغز را هوشیار نگه می‌دارد و مانع از خواب عمیق و کافی هنگام شب می‌شود. به‌علاوه، نتایج مطالعات نشان می‌دهد کمبود خواب می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی ، ازجمله کاهش سوخت‌ وساز بدن ، افزایش اشتها، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان و همچنین دیابت شود.

 

 

افزایش وزن

بسیاری از مردم بر این تصورهستند که نخوردن شام برای بدن مفید است اما درواقع هر چه گرسنه‌ تر باشید قند خون بیشتر افت می‌کند و بیشتر به پرخوری خواهید پرداخت. بدین ترتیب سعی کنید یک شام سبک یا تکه  شکلات تلخ و یک ‌مشت مغز میوه بخورید تا دچار گرسنگی نشوید.

 

 

از دست دادن توده عضلانی

ورزش کردن درحالی‌که شب قبل گرسنه خوابیده اید هیچ فایده‌ای ندارد. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که خوابیدن با معده خالی، جذب مواد مغذی را برای تبدیل پروتئین به عضلات کاهش می دهد و به‌جای آن بدن شروع به تجزیه محتویات عضلانی برای تولید انرژی ‌می کند. بنابراین حتماً  به موقع وبه اندازه شام  بخورید و آب مصرف کنید تا خواب آرام داشته باشید و از طرفی بدن نیز روند بازسازی و ساخت عضلات را انجام دهد.

 

 

نمی‌توانید خوردنتان را کنترل  کنید

منظم غذا خوردن برای حفظ وزن مفید است. اگر گرسنه به خواب بروید روز بعد به دلیل گرسنگی شدید، در وعده صبحانه تمایل به مصرف موادغذایی ناسالم و پرحجم خواهید داشت ودر طول روز نیز ریزه خواری خواهید کرد.

 

 

افت انرژی

بدن مداوم از انرژی استفاده می‌کند وتمام مدت  (حتی  هنگام خوابیدن) کالری می‌سوزاند تا سطح بهره‌وری  خودراحفظ کند،بنابراین در صورت شام نخوردن در طول روز دچار افت انرژی  می شوید.

 

 

شام آخر شب هم…

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف شام در آخر شب هم باعث افزایش وزن می‌شود. به خواب رفتن با شکم نفخ‌ کرده می‌تواند باعث بالا رفتن  انسولین و گلوکز در جریان خون شود و ازآن جا که هنگام شب فعالیت کمتر است،  بدن  کالری اضافی را به چربی تبدیل می‌کند. بنابراین در هر وعده غذایی تعادل در مصرف مواد مغذی و فیبر فراموش نشود .

 

 

 


تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است