آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶
خانه » اس ام اس » طرز تهیه بادمجان زغالی با سس چرمولا

طرز تهیه بادمجان زغالی با سس چرمولا

طرز تهیه بادمجان زغالی با سس چرمولا

بادمجان زغالی

مواد لازم

دو قاشق چای‌خوری دانه زیره سبز
یک قاشق چای‌خوری بذر گشنیز
یک قاشق چای‌خوری پوست لیموی رنده شده
یک دوم قاشق چای‌خوری نمک
یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز
یک هشتم قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه
دو حبه سیر که به‌خوبی ریز شده باشد
یک فنجان گشنیز تازه
یک فنجان جعفری تازه
دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
یک چهارم فنجان روغن زیتون خالص (اکسترا ویرجین)
اسپری پخت یا مقداری روغن
دو عدد بادمجان متوسط که برش‌های باریک خورده باشد ( حدود ۹۰۰ گرم )

روش تهیه

اگر شما هم علاقه زیادی به بادمجان دارید، مطمئن باشید بعد از یک بار میل کردن این غذا معتادش می‌شوید! بادمجان کبابی از غذاهای کم کالری است که می‌توانید هنگام رژیم روی آن حساب کنید. در این دستور پخت سعی کردیم با سس چرمولا طعم بادمجان‌های کبابی را خوشمزه‌تر کنیم. انواع ادویه‌ و سبزی هایی که در این دستور غذایی به کار رفته، آن را تبدیل به غذایی سالم و خوش طعم می‌کند.
۱- ماهی تابه‌ای خشک را روی حرارت متوسط گرم کنید. دانه‌های زیره سبز و گشنیز را اضافه کنید و تا زمانی‌که بو داده و عطرشان پخش شود، بپزید. دانه‌ها را با یک هاون یا ماهی‌تابه‌ای کوچک خرد کنید. پوست رنده شده لیمو، نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و سیر را اضافه کنید. این مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا حالتی خمیری پیدا کند. ادویه‌، گشنیز، جعفری و آب لیمو را داخل مخلوط کن بریزید و چند بار با مخلوط کن هم بزنید تا خوب ترکیب شود. در همین‌حال که مواد را مخلوط می‌کنید، آرام روغن زیتون را به ترکیب اضافه کنید.
۲- یک ماهی‌تابه بزرگ را روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید. ماهی‌تابه را با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کنید. یک چهارم برش های بادمجان را داخل ماهی‌تابه قرار دهید و هر طرف را سه تا پنج دقیقه بپزید. بادمجان‌های پخته شده را داخل یک ظرف بگذارید. سه بار دیگر این کار را انجام دهید تا همه بادمجان‌ها بپزد. ترکیبی که در مرحله قبل درست کردید همان سس چرمولاست. سس را روی بادمجان‌ها بریزید تا غذا کاملا آماده شود.

 

اطلاعات تغذیه‌ای
مواد گفته شده در این دستور پخت، برای شش وعده است و هر وعده حدودا شامل پنج برش بادمجان به‌علاوه دو قاشق غذاخوری سس چرمولاست.
اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذاست.
کالری: ۱۲۷
چربی در یک وعده: ۹٫۷ گرم
چربی اشباع در یک وعده: ۱٫۳ گرم
چربی غیر اشباع در یک وعده: ۶٫۸ گرم
چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۱٫۱ گرم
پروتئین در یک وعده: دو گرم
کربوهیدرات در یک وعده: ۱۱ گرم
فیبر در یک وعده: ۶ گرم
کلسترول در یک وعده: ۰٫۰گرم
آهن در یک وعده: ۲ میلی گرم
سدیم در یک وعده: ۱۷۱ میلی گرم
کلسیم در یک وعده: ۳۹ میلی گرم
قند در یک وعده: ۴ گرم


تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است