مجموعه ساعت پاییزه

مجموعه ساعت پاییزه

غذای رژیمی کدو شکم پر
حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶
خانه » مطالب گوناگون » آشپزی » غذای رژیمی کدو شکم پر

غذای رژیمی کدو شکم پر

غذای رژیمی کدو شکم پر

 کدو شکم پر

مواد لازم کدو شکم پر

کدو سبز متوسط – چهار عدد
نمک و فلفل – کمی
کره  – دو قاشق غذاخوری
پیاز متوسط خرد شده – یک عدد
سیر خرد شده – سه حبه
خرده نان خشک –  یک سوم پیمانه
پنیر مازارلای رنده شده –  حدود دو پیمانه

 


روش  تهیه
*فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
*ظرف مناسب کمی گود را کمی چرب کنید.
*انتهای کدوی شسته شده را ببرید و طولی برش بزنید. داخل آن را با قاشق کمی خالی کنید.   داخل کدوی خالی شده، کمی نمک و فلفل بریزید و در ظرفی که از قبل آماده کرده اید قرار دهید.
*کره را در ماهیتابه گرم کنید، پیاز و سیر را کمی تفت دهید.
* سپس خرده‌های کدو را که خارج کرده بودید، با پیاز تفت دهید تا کمی طلایی رنگ شود. *نمک و فلفل را اضافه کنید. در این زمان خرده نان را نیز اضافه کنید و هم بزنید و پخت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید. سپس از روی حرارت بردارید.
*مواد تفت خورده را بین کدوها تقسیم کنید. کمی پنیر روی هر یک بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه در فر بگذارید تا پنیر کمی طلایی شود.

 

خواص کدو سبز
حاوی ویتامین سی زیادی است. فولات، پتاسیم و ویتامین A با هم در حفظ و بهبود سلامت عمومی موثر است.تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره کدو سبز به کاهش علایم بزرگی خوش خیم پروستات کمک می‌کند. همان طور که می‌دانید بزرگی خوش خیم پروستات به ایجاد مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و جنسی منجر می‌شود؛ فیتونوترینت‌های موجود در کدو سبز عامل این تسکین است. به طور متوسط هر ۱۰۰ گرم کدو سبز حدود ۲۸ کالری دارد.


تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است