شال محرم طرح ابا عبدالله

شال محرم طرح ابا عبدالله

پای سبزی های رژیمی
آینده را قضا و قدر می سازد و امید و تلاش تو آن را می گذراند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶
خانه » مطالب گوناگون » آشپزی » پای سبزی های رژیمی

پای سبزی های رژیمی

 

 

پای سبزی های رژیمی

پای سبزی های رژیمی

مواد لازم

خمیر پای – به میزان لازم
بادمجان -یک عدد
هویج – دو عدد
کدو – دو عدد
پیاز داغ – یک لیوان
پنیر پیتزای ورقه‌ای – پنج عدد
پودر سیر – دو قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل – به میزان دلخواه

روش تهیه
خمیر پای را حاضر و در قالب دلخواه پهن کنید.
سبزی ها را با استفاده از پوست کن یا چاقو به صورت خیلی ریز برش بزنید و روی آن‌ها نمک بپاشید و به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا نرم شود.
کف خمیر پیازداغ و پودر سیر پخش کنید و روی آن در چند ردیف سبزی و پنیر پیتزا ورقه‌ای بچینید تا حالت گل پیدا کند.فر را روشن و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و پای را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا آماده شود.

 

 

مواد لازم

خمیر پای
آرد- سه و نیم لیوان
کره – ۲۲۰ گرم
آب سرد –  پنج قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ – دو عدد
آب لیمو – دو قاشق غذاخوری
نمک – یک قاشق چای خوری
شکر – سه قاشق غذاخوری

 
روش تهیه
آرد را با شکر و نمک مخلوط کنید . کره سرد و سفت را به تکه های کوچک برش بزنید و اضافه کنید سپس با نوک انگشتان دست مواد را باهم مخلوط کنید.
آب سرد ، آب لیمو و تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و با چنگال هم بزنید تا یک دست شود سپس این مخلوط را کم کم به خمیر اضافه و مخلوط کنید تا خمیر خودش را بگیرد.خمیر پای را روی سطح کار قرار دهید و از اطراف به سمت مرکز جمع کنید و فشار دهید تا ذرات خمیر به هم بچسبد ( این خمیر را زیاد ورز ندهید ، فقط تا اندازه ای خمیر را ورز دهید که مواد با هم مخلوط شود ).
خمیر پای را پس از آماده شدن درون نایلون فریزر قرار دهید و حداقل به مدت پنج ساعت داخل یخچال بگذارید تا آماده کار شود ( پیشنهاد می شود خمیر یک شب داخل یخچال بماند ).


تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است