مجموعه ساعت پاییزه

مجموعه ساعت پاییزه

طرز تهیه کوفته بلغور و عدس ( رژیمی)
امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶
خانه » مطالب گوناگون » آشپزی » طرز تهیه کوفته بلغور و عدس ( رژیمی)

طرز تهیه کوفته بلغور و عدس ( رژیمی)

 طرز تهیه کوفته بلغور و عدس ( رژیمی)

 طرز تهیه کوفته بلغور و عدس ( رژیمی)

مواد لازم تهیه کوفته بلغور و عدس

عدس   یک سوم پیمانه
آب  دوپیمانه
بلغور  یک سوم پیمانه
روغن زیتون  سه قاشق غذاخوری
پیازمتوسط خردشده   یک عدد
زیره سبز  یک دوم قاشق چای خوری
جعفری خردشده    چهار قاشق غذاخوری
نمک و فلفل  به مقدار لازم
موسیر و آب لیمو  به مقدار دلخواه

 روش تهیه کوفته بلغور و عدس

ابتدا عدس را بشویید و با آب درون قابلمه بریزید؛ قابلمه را روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. شعله آن را کم کنید، نمک را اضافه کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بپزد تا نرم شود. بهتر است عدس کمی آب داشته باشد. بلغور را به عدس اضافه کنید. اگر آب آن کم است، کمی آب به آن اضافه کنید.  مواد را  با هم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا بپزد و بلغور نرم شود و آب اضافی آن هم کم شود.در همین حین روغن را درون یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید سپس پیاز را درون روغن بریزید و ۱۵ ـ ۱۰ دقیقه بگذارید تا طلایی شود. سپس زیره را کمی تفت دهید.وقتی عدس و بلغور پخته شد آن را درون ظرف بریزید و با موسیر و آب لیمو مخلوط کنید.
همه مواد را درون یک کاسه بریزید. دستان خود را کمی خیس کنید و ۵ ـ ۳ دقیقه مواد را ورز دهید. اگر مواد به دستتان می چسبد کمی دست خود را خیس کنید و اگر مواد به نظرتان خشک شده کمی آب به آن اضافه کنید. جعفری را نیز به مخلوط اضافه کنید. نمک و فلفل آن را اندازه کنید. در نهایت مواد را به صورت کوفته به اندازه های دلخواه درون ظرف بچینید و با جعفری تزیین کنید.


تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است